Cechy modelu monopolu

Cechy modelu monopolu są następujące:

– na rynku istnieje tylko jeden producent, który sprzedaje towar rozproszonym konsumentom nie preferując żadnego z nich

– monopolista jest cenotwórcą i może podnieść scenę nie tracąc wszystkich nabywców (w przeciwieństwie do modelu konkurencji doskonałej, gdzie podniesienie ceny oznacza utratę wszystkich klientów)

– kupujący jest cenobiorcą

– monopolista sprzedaje jeden produkt, który nie ma bliskich substytutów

– istnieją duże bariery wejścia na rynek – pozycja monopolisty jest niezagrożona. Wyróżniamy bariery finansowe, technologiczne lub prawne

– monopolista kupuje czynniki produkcji na rynku doskonale konkurencyjnym

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.