Wisława Szymborska – Prospekt – Współczesny cyrograf; metamorfoza szatana

Współczesny cyrograf Prospekt Wisława Szymborska

Tekst reklamowy: odwołuje się do trzech sfer

– intelektualnej

– emocjonalnej

– norm:

* mówi jęz. odbiorcy

* nakaz i przymus

* komplementuje

* anonimowość, zwrot, bezosobowość

* wprowadza w tekst udawane pytania

Prospekt

– intelekt – Jestem pastylka na uspokojenie

– emocje – Wiem co robić z nieszczęściem

– norma

* mówi językiem odbiorcy – … powinieneś urządzić się jakoś – pastylka jest na wszystko

* rozkaz i przymus – na co czekasz, zaufaj chemicznej litości

* komplementuje – jesteś jeszcze młody, schlebia

* anonimowość, zwrot, bezosobowość

* wprowadza w tekst udawane pytania – Kto powiedział, że życie ma być odważnie przeżyte?

Wnioski:

Pastylka powoduje utratę wiary w siebie wśród ludzi. Eliminuje cierpienie, ale w ten sposób człowiek nie wie co to szczęście. Tracimy wiarę w nasze możliwości. Tabletka na pewno nie może zmniejszyć niesprawiedliwości, wiedzieć co zrobić z nieszczęściem, nie może rozwiązać problemów. Obietnice zawarte w prospekcie są fałszywe. Pastylka znieczula na zło świata, odbiera nadzieję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.