Metody analizy strategicznej

Analiza strategiczna stanowi ważny element tworzenia przyszłej strategii firmy. Dostarcza zarówno informacji o obecnej sytuacji przedsiębiorstwa, jak i o perspektywach na przyszłość. 

Metody analizy strategicznej możemy podzielić na metody analizy makrootoczenia oraz mikrootoczenia.

Analiza makrootoczenia:

1. opinie ekspertów

2. ekstrapolacja trendów

3. metody scenariuszowe (przewidywanie zjawisk i badanie ich wpływu na organizację)

4. modelowanie symulacyjne (naśladowanie zjawisk lub trendów)

5. burza mózgów

6. modele przyczynowe

7. analiza luki strategicznej

8. metoda delficka

9. analiza morfologiczna

10. drzewo relewacji

Analiza mikrootoczenia:

1. analiza 5 sił Portera

2. punktowa analiza atrakcyjności sektora

3. mapa grup strategicznych

4. krzywa doświadczenia

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.