Analiza marginalna w przedsiębiorstwie

Analiza marginalna (SAMUELSON 1998) jest jedną z metod pozwalającą wyszukać optymalny wariant wyboru w przedsiębiorstwie. Jak podaje Samuelson, w analizie marginalnej rozpatrujemy niewielkie zmiany decyzji badając czy dana zmiana przyczyni się do osiągnięcia założonego celu w większym stopniu.

Założenia w analizie marginalnej są następujące:

  • 1 przedsiębiorstwo produkuje 1 dobro na 1 rynku
  • celem przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku
  • zmiennymi decyzyjnymi jest cena (P) oraz wielkość produkcji (Q)

Przy okazji warto przypomnieć sobie krzywą i równanie zysku.

Zysk=utarg (R) – koszty (C) = (a-VC)Q – FC – bQ(kwadrat)

Krzywa zysku jest odwróconą parabolą, której początek znajduje się na ujemnej części osi y (uwzględniamy koszty stałe).

Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.